Poate rezista în timp contentul fără…content? Pot atrage trafic pe termen mediu și lung
paginile web a căror strategie de marketing, asta ca să ne exprimăm elegant,
constă în păcălirea celor ce navighează pe net?
Site-urile oficiale ale multor din organele media autohtone
abundă în titluri-capcană, de multe ori fără nicio legătură cu articolul la
care fac trimitere, umflate și rumene ca o gogoașă, dar tot atât de goale de
conținut.
Trăim într-o lume dură, e adevărat, dar poate goana nebună
după trafic și, în consecință, bani, justifica abdicarea de la orice fel de
urmă de reguli și principii? Și vorbim aici nu atât de reguli ale
jurnalismului, demult făcute praf de mass media, cât mai ales de principiille
stipulate de politicile de marketing.
Or, baza unei relații de succes pe termen lung între un
furnizor de bunuri servicii, să zicem, în cazul de față, de content, și
clienții săi, ne învață regulile sănătoase ale marketingului, este tocmai
încrederea reciprocă.
Câtă încredere mai poate avea un consumator de știri în
format electronic față de un site care îl amăgește cu promisiunea unui conținut
incendiar, pentru ca, după ce a accesat pagina în cauză, să dea peste un mare
fâs, să nu găsească poza promisă în titlu sau să fie nevoit să citească un
articol scris mecanic, de multe ori nu cu mult mai lung decât titlul însuși?
Este deja proverbială adaptabilitatea românească, asta ca să
nu spunem șmecheria, dar sunt oare ingeniozitatea și inventivitatea site-urilor
autohtone de știri, metodele lor neortodoxe de a-și atrage cititori, de bun
augur pentru un internet românesc de calitate? Sau vom avea în viitorul
apropiat, în măsura în care nu avem deja, un spațiu virtual echivalent cu un
bâlci al titlurilor false, al păcălelilor și țepelor de tot felul?
Răspunsul la această întrebare poate fi dat de povestea cu Petrică și lupul. Și, cu atât mai trist în cazul de față, în loc de lup se poate spune și faliment.
Articol publicat pe CONTENTPEDIA, în data de 4 Iunie 2013.
Comentarii
Trimiteți un comentariu